středa 4. listopadu 2015

Font, který čeština nezaskočí (1)

Opět jsem si myslela, že existuje něco, co se mě naprosto netýká! Jenže jsem opět spletla! Tentokrát jsou mou novou láskou fonty. Za vše může Diana, která před časem zveřejnila video tutorial, jak si takový font nainstalujete do svého počítače. Diana taky zveřejňuje tematicky sladěné fonty. No a když je nainstalování fontů tak jednoduché, začala jsem je na Pinterestu taky shromažďovat. 

A protože všichni víme, jak je těžké najít pěkný font, který by nezaskočila čeština, měla jsem včera velkou radost, když jsem pár takových náhodou objevila :-). Takže pro vás mám novou rubriku :-). Pokud to půjde, tak budu pravidelně vkládat každý týden jeden font, který čeština nezaskočí.

A abych nepsala o příliš žluťoučkém koni, tak font představím v ukázce českého songu. A na vás už bude uhádnout, o který song se jedná :-). Není to sice žádná soutěž o ceny, ale třeba to bude zábava :-).

Tady už je první ukázka:


Font se jmenuje A Little Mixed Up a zdarma jej můžete stáhnout zde.

Těším se na vaše tipy!


7 komentářů:

  1. Děkuji za odkaz. Rovněž mě nedávno oslovila Dianka svými fonty a také jsem si je začala shromažďovat, i když ne všechny umí 100% česky. Mám však malou vychytávku, hlavně v programu paint.net. Pokud program umí š, tak lze napsat háček v tomto fontu.Napíšu text bez háčků. Pak na stejné stránce začnu se psaním nového textu - napíšu háček, klepnu na mezerník, objeví se mi háček a já ho přesunu na místo, kde ho potřebuji. Pokud se mi líbí font, ale háček neumí, tak si vyberu podobný font a stejným způsobem si přidám všechny háčky do původního textu. Je to sice trochu zdlouhavé, ale výsledek stojí za to. Ještě kroužek řeším zmenšeným o, ale síla čáry textu je příliš tenká, takže napíšu ještě jednou a přenesu na malé o s tím, že to původní nepřekryji úplně přesně.
    Myslím, že u jiných grafických programů je to podobné.
    Možná, že to řada Vás zná, ale třeba to někomu pomůže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář :-) Taky si pomáhám podobným způsobem, na háček použiju malé v, ale když font umí i diakritiku, tak je to prostě polovina práce :-)

      Vymazat
  2. Leo díky za novou rubriku....alespoň nemusím hledat. :-)
    A samozřejmě Kryštof Ty a já. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Super Leuško!! Jen nevím, jestli se někdy k použití nějakého fontu dostanu ;) Spíš všechno píšu ručně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, já taky a nebo na stroji, ale chtěla bych někdy zkusit popisky přímo do fotky, tak uvidím :-)

      Vymazat
  4. Dobrý den, moc děkuji za tip na nové fonty. Já stahuji české fonty tady: http://www.ceskefonty.cz/, ale tyto stránky už asi znáte... ;-)

    OdpovědětVymazat