úterý 26. května 2015

Technika tužkování

Když jsem tvořila ukázky k této “technice”, tak jsem si vzpomněla, že kdysi dávno něco podobného dělala i Anička (možná ve svém archivu vyhrabe ukázku :-)  - pozn. A.N. Nenašla, protože by musela projít celý blog, a to se prostě dnes nestane). I přesto jsem se rozhodla, že ji opráším. Je to totiž velice jednoduchá technika a můžete si s ní krásně vyhrát. A navíc! Je velice nenáročná na pomůcky :-).

Budeme potřebovat:

bílou hladkou čtvrtku
obyčejnou tužku s gumou
barevné inkousty
šablony s velkými motivy nebo vyřezávací šablony


Nejdříve si vyberte vhodnou tužku s gumou. Guma nám bude sloužit jako razítko, proto by neměla být moc opotřebovaná, výsledek by nebyl úplně ten nej. Já jsem doma našla pouze opotřebované tužky a novou jsem zapomněla koupit, tak jsem si vzala pentelku. Gumu má totiž nasazovací a jedna strana byla úplně nepoužitá :-).


Na ukázku jsem vyzkoušela i gumu, která je zakulacená, abyste viděly ten rozdíl.


Nyní si připravíme hladkou bílou čtvrtku v potřebné velikosti. Já jsem si vybrala čtverec. Na který jsem si dočasným lepidlem přilepila kolečko vyřezané pomocí šablony na Big Shotu. Kolečko mi v tomto případě bude sloužit jako maska. 


Inkousty jsem si vybrala na sebe ladící Distress. Gumu namočte do nejsvětlejšího inkoustua razítkujte po obvodu kolečka. Já jsem vždy otiskla gumu na čtvrtku 2x. Otisky se můžou libovolně překrývat, záleží jen na vás :-).


To samé opakujte se středním odstínem a pak s tím nejtmavším.



Jak jsem měla hotovo, opatrně jsem si sloupla kolečko, čtvrtku doplnila silikonovýmrazítkem s dílny Papero amo, zakulatila rohy, podlepila černou čtvrtkou a přilepila na přáníčkový základ.


Druhý postup je zase opačný. Ze zbytkové čtvrtky jsem si vyrobila šablonu pomocí vyřezávacích šablon a Big Shotu.


Tuto šablonu jsem si přilepila k bílé hladké čtvrtce.


A zase jsem razítkovala. Nejdříve žlutým inkoustem…


Pak fialovým inkoustem…


Hotovou čtvrtku jsem opět doplnila razítkem z dílny Papero amo, zakulatila rohy, podlepila černou čtvrtkou a přilepila na přáníčkový základ.


Místo vyřezávacích šablon můžete použít i raznice nebo šablony s velkým motivem, který vám na projektu vynikne. Touto technikou si můžete dozdobit i scrapbookové stránky nebo kartičky do Project life.

Děkuji za vaši návštěvu!


2 komentáře: