pondělí 24. února 2014

Psací stroj

Včera jsem se v článku, který jsem psala pro Papero amo, zmínila o tom, že momentálně nejraději píšu journalingy na elektronickém psacím stroji. Dnes bych vám ráda svoji Gabrielku představila.


Studovala jsem na obchodní akademii, kde byla povinná obchodní korespondence. Od prvního ročníku jsme museli mít doma elektronický psací stroj. Pamatuju si, že nový stroj stál okolo 5.000,-- a pochopitelně mi ho nikdo nechtěl koupit. Taťka chtěl, ať se učím psát na mechanickém stroji. Takový opruz! :-) Nakonec jsem taťku ukecala pod příslibem, že to bude vlastně můj dárek za maturitu. Už tehdy jsem věděla, že jej po škole nebudu potřebovat, protože se zrovna v té době počítače stávaly běžnou součástí každé domácnosti. Jenže... bez stroje jsem prostě být nemohla, obzvlášť, když kamarádka už fungl nový měla doma, že :-). 

Před necelými devíti lety jsem se odstěhovala do svého bytu (pochopitelně bez stroje :-)). V pravidelných intervalech jsem od mamky slýchala, kdy že si jako ten stroj konečně odnesu. Moje odpověď vždycky byla a kam bych jako prosím tě asi tak dala a co bych s ním dělala!

V říjnu jsem byla v Liberci na kurzu project life a i když jsem si myslela, že tohle já dělat nebudu, tak jsem zjistila, že jsem se opravdu velice spletla. No a netrvalo to dlouho a já jsem si vzpomněla na svůj psací stroj! Neumíte si představit s jakou radostí a rychlostí ho mamka vytáhla ze skrýše :-) Dokonce sehnala pána, který stroje čistí a zanesla na místo, kde si pán stroj vyzvedl. Vyčistění mě stálo cca 560,-- a v ceně byly započítané i nové pásky - psací a mazací, které se dají koupit i u nás ve městě v kancelářských potřebách. Velice jsem zasmála vzkazu, který mi pan opravář ve stroji nechal...


Pochopitelně ani dnes nemám stroj kam dát, ale protože ho nutně potřebuju, tak mi nevadí, že leží v obýváku na zemi a já jej pokaždé, když chci psát, musím přenést do ložnice na stůl. 

Děkuji za návštěvu!


3 komentáře:

  1. No Leo, moc hezký článek, zasmála jsem se, a musím zde napsat, že už několik týdnů psací stroj sháním, první jsem si řekla tchýni, dělá ve škole, tam určitě nějaký budou mít si říkám, a její odpověď byla : "jé že jsi neřekla, před 2 týdny jsme vyhazovali psací stroje do sběru", no jezdím už i po sběrnách..... a samozřejmě jen kvůli PL, a ikdyž budu taky bojovat s místem pro něj, pro věci na scrap se " vždy místo najde". Zdravím

    OdpovědětVymazat
  2. Teda Leo, to je jak kdybys mi mluvila z duše :-)) Taky jsem studovala obchodní akademii a na obchodní korespondenci si moooc dobře pamatuju, protože jsem byla jediná ze třídy, která jsem uměla psát všema deseti a docela mně to bavilo :-)) Naši mi koupili elektrický stroj Brother :-)) Musím se jich zeptat, kde vlastně skončil :-)) Super tip!

    OdpovědětVymazat
  3. ¨Taky jsem měla Brother :-) Jinak - jak kdybych četla o svém vlastním stroji, měla jsem to NAPROSTO stejně, jen s tou výjimkou, že stroj je zatím stále u našich ve skříňce v mém bývalém pokoji... :-D

    OdpovědětVymazat