středa 27. února 2013

Částečné embossování

Při brouzdání na netu jsem čas od času narazila na přáníčka, na kterých byla jen částečně naembossovaná čtvrtka. Co to znamená? Čtvrtka byla embossovaná pomocí plastové kapsy a Big shotu, ale určitá část zůstala hladká a ve většině případů byl v tomto místě narazítkovaný motiv. Přišlo mi to velice efektní, jenže jsem nevěděla, jak nato... Po čase jsem náhodou narazila na návod, který se vám pokusím „přetlumočit". Moje cesta k dokonalému výsledku byla velice dlouhá... :-)

Celé kouzlo spočívá v kartonové šabloně. Já jsem si ji vyrobila z kartonu, který má tloušťku 1 mm. Na Big shotu jsem si pomocí kovové šablony vyřízla kolečko.
*** Pozn č. 1: Zkoušela jsem i ozdobný obdélník, ale efekt nebyl takový, jak bych očekávala... No prostě byl takový nedokonalý :-)
*** Pozn. č. 2: Šablonu si můžete vyrobit i z více vrstev čtvrtek, které přilepíte na sebe. I to jsem zkoušela, ale vyřezané tvary se mi nepodařilo napasovat přesně na sebe a opět jsem měla nedokonalost :o).
*** Pozn. č. 3: Při výběru kartonu je důležité promyslet i jeho velikost. Rozměr šablony by měl být minimálně stejný jako, jako embossovací kapsa. Jinak si vytvoříte neembossovaná místa i tam, kde jste je vůbec neplánovaly. I tohle jsem si, v rámci úspory kartonu, vyzkoušela a zase jsem si vytvořila nedokonalost :-)
Na takto připravenou šablonu položte embossovací kapsu tak, aby vyřezaný motiv byl přesně v těch místech, kde chcete mít hladký prostor. Pro jistotu jsem kapsu k šabloně přilepila maskovací páskou. Nyní přiložte čtvrtku a kapsu zavřete (i tady jsem ji pro jistotu přilepila). Kapsu se šablonou projeďte na Big shotu.
Tady pozor! Nastavení sendviče záleží na tloušťce embossovací kapsy a kartonu. Já jsem použila embossovací kapsu WINTER WONDERLAND od Design Objectives a karton o tloušťce 1 mm. Takže ideální sendvič pro tento případ je: platforma nachystaná na TAB2, šablona + embossovací kapsa, akrylová deska.
*** Pozn. č. 4: Tady je potřeba opravdu vyzkoušet, co bude vyhovovat vám. A hlavně si ten váš nejvhodnější způsob někam zapište, ať nad ním po nějakém čase nemusíte znovu přemýšlet, jako já...
Po projetí Big shotem vám na čtvrtce zůstane nenaembossované místo přesně tam, kde byl na šabloně vyřezaný motiv. Můžete razítkovat, vybarvovat nebo zase embosovat, ale tentokrát už za pomocí horkovzdušné pistole.
Malý tip na závěr: Pokud máte vyřezávací šablony, která zároveň i embossují, tak jimi můžete zvýraznit přechod mezi naembossovanou a hladkou částí.
Embossování zdar a pochlubte se mi se svými dílky :o)
Vyrobeno pro www.prettypapers.cz


Žádné komentáře:

Okomentovat